help

راهنمای کاربری سامانه

توجه: لطفا به منظور حفظ امنیت و استفاده از تمام قابلیت های سامانه از آخرین نسخه مرورگرهای کروم و فایرفاکس استفاده نمایید. و از به کارگیری مرورگر IE (اینترنت اکسپلورر) خودداری نمایید.

 

تعاریف اولیه:

کالا: محصولی که فرآیند مصرف آن از فرآیند تولیدش قابل تفکیک است و مالکیت آن می‌تواند از یک شخص به شخص دیگری منتقل شود.

خدمت: محصولی که فرآیند مصرف آن از فرآیند تولید یا ایجاد آن قابل تفکیک نباشد، شامل انواع تغییرات سفارشی و خاص که به درخواست مشتری در وضعیت، شکل، موقعیت و مکان اشیاء یا اشخاص صورت پذیرد و شامل انواع خدمات مشاوره، آموزشی و درمانی یا انواع پیمانکاری از جمله پیمانکاری احداث، پیمانکاری ترابری، پیمانکاری تعمیر، نگهداری یا بهره‌برداری می‌شود.

محصول داخلی: عبارت از کالای تولیدشده یا خدمتی که با طراحی متخصصان ایرانی یا به طریق مهندسی معکوس یا انتقال دانش فنی و فناوری آن به‌منظور ایجاد ارزش افزوده در داخل کشور انجام می‌شود.

 

ثبت نام نماینده بنگاه

کاربران با استفاده از این بخش امکان ثبت نام در سامانه را خواهند داشت. برای این مورد، با انتخاب گزینه «ثبت نام» از صفحه اصلی وارد بخش ثبت نام خواهند شد. بخش اول «اطلاعات شخصی» شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی شماره همراه، آدرس رایانامه نام کاربری(همان کد ملی)، رمز عبور و تکرار آن است.

پس از موفقیت آمیز بودن ثبت اطلاعات، یک کد فعالسازی به شماره همراه وارد شده ارسال می شود که در بخش بعد باید با استفاده از آن حساب کاربری خویش را فعال نماید.دقت نمایید کد فعالسازی به شماره هایی که پیامک های تبلیغاتی آن غیر فعال شده است ارسال نمی شود، لذا قبل از اقدام به ثبت نام نسبت به فعالسازی پیامک های تبلیغاتی اقدام نمایید. شکل های زیر مراحل ثبت نام تا فعالسازی حساب کاربری را نمایش می دهد.

صفحه ثبت نام

  • نام و نام خانوادگی شهروندان باید کامل و با حروف فارسی باشد، چرا که این نام با کد ملی مطابقت داده خواهد شد.
  • کد ملی به عنوان نام کاربری شما در سامانه خواهد بود و باید دقیق وارد شود.
  • آدرس ایمیل باید از دامنه های ثبت شده داخل کشور باشد. همچنین باید دقیق باشد، چرا که در صورت فراموشی کلمه عبور، پیوند بازنشانی به همان آدرس ارسال خواهد شد.
  • شماره همراه با فرمت *******-09 خواهد بود، این شماره حتما باید با کد ملی مالک آن مطابقت کند و حتما باید پیامک های تبلیغاتی آن فعال باشد.در غیر این صورت با خطای ثبت نام مواجه خواهید شد
  • اطلاعات کاربری سامانه هنگام ورود به سامانه مورد نیاز خواهد بود.نام کاربری همان کد ملی شماست.
  • جهت افزایش امنیت حساب کاربری، رمز عبور را ساده انتخاب ننمایید. حتما از کاراکترهای بزرگ و کوچک و عدد استفاده نماید
  • در صورت ناخوانا بودن کد امنیتی captcha گزینه «تغییر» را انتخاب نمایید تا تصویر تغییر نماید.
  • پس از انتخاب گزینه «تایید» کد فعالسازی به شماره همراه شما ارسال خواهد شد و سامانه صفحه فعالسازی حساب کاربری را نمایش خواهد داد.
  • در صورتی که به هر دلیل (قطعی ارتباط اینترنت، عدم دریافت کد فعالسازی، بستن صفحه فعالسازی حساب کاربری در مرورگر و ...) امکان فعالسازی حساب کاربری را نداشتید، دوباره از قسمت «ثبت نام» اقدام نمایید. در این صورت اطلاعات کاربری شما اعم از کلمه عبور همان اطلاعات انتخابی در بار اول ثبت نام خواهد بود.

فعالسازی حساب کاربری

در صفحه فعالسازی حساب کاربری، شماره ملی (شناسه کاربری) به کاربر نمایش داده خواهد شد. با ورود کد فعالسازی و رمز عبور انتخابی در مرحله قبل امکان فعالسازی را خواهد داشت. پس از موفقیت آمیز بودن فعالسازی، شهروندان امکان ورود به سامانه و استفاده از امکانات تکمیل پرونده بنگاه و اعلان نیازمندی را خواهند داشت.



اگر فعالسازی به صورت صحیح صورت بگیرد کاربر باید فرم موفقیت آمیز بودن و «پایان ثبت نام» به شکل زیر را مشاهده نماید.



ورود به سامانه

شهروندان پس از ثبت نام در سامانه جزو کاربران سامانه هستند. برای ورود به سامانه از لینک «ورود» در صفحه اصلی استفاده می‌شود. کلمه عبور همان کلمه ای است که در هنگام ثبت نام انتخاب شده است.



تکمیل اطلاعات بنگاه

کاربر پس از ورود به حساب کاربری می‌تواند برای تکمیل اطلاعات بنگاه اقدام نماید.

هر شخص حقیقی می تواند نماینده چند بنگاه باشد که در این مرحله باید اطلاعات بنگاه را وارد نماید.



با انتخاب گزینه «جدید» می توان اطلاعات بنگاه اقتصادی را وارد کرد:



برای واحد تولیدی وارد کردن شناسه کسب وکار اجباری است. این شناسه در سامانه بهین یاب بررسی و در صورت وجود، اطلاعات بنگاه نمایش داده می شود.

در بخش اطلاعات تماس، برای واحد تولیدی اطلاعات کارخانه و دفتر مرکزی اجباری است و برای سایر بنگاه ها تنها کافیست اطلاعات محل استقرار ثبت شود.

در بخش آپلود اسناد و مجوزها، می توان انواع فایل با پسوند jpeg،png، pdf، , rar,txt و با حجم مشخص شده را قرار داد.

اعلام نیازمندی

پس از ثبت اطلاعات بنگاه، لازم است در بخش نیازمندی­ ها، نیازها را اعلام کنید.

نماینده با انتخاب بنگاه ثبت شده در مرحله قبلی، اطلاعات مرتبط با نیازها را وارد نمایید:



در سربرگ محصولات، اطلاعات مرتبط با کالا/محصول درخواستی را وارد نمایید:



در صورتی که به فناوری خاصی نیاز است در بخش فناوری، اطلاعات را وارد نمایید:



تماس با ما

در این بخش می توان با ثبت مشکلات و نظرات خود، با ما در ارتباط باشید: